Miért fontos az influenszer marketing?

Az influenszer marketing az utóbbi évek egyik legnépszerűbb marketing trendje. Mi ennek az oka és miért fontos ez a vállalkozásunknak?

Egy kutatás szerint az emberek átlagosan napi 2 órát és 27 percet töltenek a közösségi médiában, bár a trendek országonként igen eltérőek. A közösségi média remek alapja a vásárlási inspiráció kialakulásának és ennek az egyik legfontosabb szereplője az influenszer.

Ki is az az influenszer és mit csinál pontosan?

Az influenszer egy úgynevezett véleményvezér, akinek főbb feladata, hogy befolyásolja követőinek vásárlási szokásait. Minél több követővel rendelkezik egy tartalomgyártó, annál több emberre van hatással és annál értékesebbek a posztjai.
Az influenszer munkája, hogy népszerűsítsen egy adott márkát, terméket vagy szolgáltatást, illetve, hogy részt vegyen különböző rendezvényeken. Munkájának gyümölcse egy-egy poszt, blogbejegyzés, videó, vagy éppen élő bejelentkezés.

Miért fontos a vállalkozásunknak az influenszer marketing?

Az influenszerek órisái követőtáboruknak köszönhetően képesek kiterjeszteni a márka ismertségét. Ha egy influenszer javasolja vagy népszerűsíti a márkánkat, szélesebb közönséget érhetünk el. Ezenkívül a népszerű véleményvezér ajánlásait hitelesebbnek tekintik az emberek, persze ha releváns az ajánlás. Erre fontos, hogy odafigyeljünk.

Növeli a közönség márka iránti elkötelezettségét. Az influenszer posztja alatt megjelölhetik egymást az emberek, párbeszédeket kezdeményezhetnek, megoszhatják a bejegyzéseket.

Jobb konverziós arányokat érhetünk el. Minden vállalkozás végső célja az értékesítés növelése. Az ügyfelek óvatosak a márkákkal kapcsolatban, és gyakran órákat töltenek online kutatásokkal, mielőtt vásárolnának. A vásárlók hisznek az általuk követett influenszerek javaslataiban. Egy tanulmány szerint a résztvevők 33%-a egyetértett abban, hogy az influenszerek a legmegbízhatóbb forrásai a vásárlási ajánlásoknak.

Milyen típusú influenszer marketing létezik?

  1. Nyereményjátékok
  2. Szponzorált tartalom
  3. Termék és tartalom együttműködések
  4. Platform „átvétel”
  5. Vélemények
  6. Márkanagykövetek

Influenszer típusokat is megkülönböztethetünk, követőik száma és minősége alapján.

Egy 2021-ben, az Influencer Marketing Factory által végzett kutatás szerint tartalomgyártók 30%-a a TikTok-ot használja leginkább, ezt követi az Instagram és a YouTube.

Az influenszerekkel való együttműködések során a legfontosabb a hitelesség és a bizalom, továbbá az alapos utánajárás, hiszen mint mindennek, ennek is megvannak a maga buktatói.

Forrás:

colore.hu
www.mageplaza.com

Megosztás

További bejegyzések