Mit érdemes figyelembe venni, ha Instagramra posztolunk?

Ahhoz, hogy követőket gyűjtsünk és meg is tartsuk őket releváns tartalmakra van szükségünk és az sem mindegy, mikor posztolunk. De melyik a megfelelő időpont? És mit érdemes megvizsgálnunk?

Hogyan érjük el a közönségünket?

Mikor a legaktívabbak az emberek a platformon? A hét melyik napján érkezik a legtöbb lájk, megjegyzés vagy megosztás? Van olyan alkalom, amit a legjobbnak mondhatunk a közzétételre?

A válasz nem egyszerű, nagyon sok tényezőt kell figyelembe vennünk. Ilyen szempontok például:

  • Napok
  • Hónapok
  • Szezonális trendek
  • A célközönséged érdeklődési köre
  • A posztod célja
  • A posztod típusa ( általános bejegyzés, Story, IGTV,élő videó, Reels)
  • Instagram algoritmus

Minden márka és vállalkozás más és más, nem biztos, hogy ami másnál működik, az nálad is fog. Azonban van pár bevált gyakorlat, ami segíthet, hogy a megosztott tartalmad nagyobb közönséget érjen el.

  • Posztoljunk rendszeresen és ezalatt nem a napi 10 alkalmat kell érteni. Természetesen a gyakori posztolás során nehéz tartani a minőséget, ezért fontos, hogy ne árasszuk el mindennel a fiókunkat, csak azért, hogy legyen tartalmunk. A rendszerességre érdemes odafigyelni, ne hagyjunk ki heteket,hónapokat, ugyanis akkor könnyen lemorzsolódhatnak követőink.
  • Ismerjük a tartalmaink céljait, hogy mit szeretnénk elérni a marketing stratégiánkkal. Fontos megvizsgálni a múltbeli posztokat, melyek voltak sikeresek, mik értek el nagyobb célközönséget és aktivitást.

A Hootsuite csapata több mint 30,000 Instagram posztot elemzett, különböző vállalkozásoktól. A vizsgálat eredményeként megkapták, hogy általában a nap közepén érdemes posztolni, hiszen ekkor tartanak szünetet az emberek, mind az iskolában, mind a munkában. A hétvégéken azonban alacsonyabb a megtekintés és az aktivitás, ez valószínűleg annak köszönhető, hogy az emberek szeretik ilyenkor a telefont a háttérbe helyezni és inkább másféle kikapcsolódást választanak.

A Sproutsocial kutatása szerint a legjobb nap a posztolásra a szerda és a péntek, 11 és 12 óra között, a legrosszabb nap pedig a vasárnap.

Elemezzük üzleti fiókunk adatait

Bejegyzéseinket megvizsgálhatjuk, ha az Instagramon belül az Elemzések fülre kattintunk. Itt áttekintést kapunk főbb adataink teljesítményéről, megnézhetjük mely posztok voltak a legnépszerűbbek, milyen eléréseink, illetve milyen hivatkozáskattintásaink voltak.

Miért fontos az Instagram?

1,386 milliárddal az Instagram a felhasználók számát tekintve a 4. legnépszerűbb közösségi hálózat. Az első helyen a Facebook áll, a másodikon a YouTube és a harmadik helyet a WhatsApp foglalja el.

Az Instagram aktív felhasználóinak száma naponta 500 millió világszerte.

Az emberek naponta átlagosan 29 percet töltenek az Instagramon – a 25 év alatti felhasználók 32 percet, a 25 év felettiek pedig 24 percet.

Több nő használja az Instagram-ot, mint férfi. Globálisan a nők 51,4%, a férfiak 48,6% -a használja az alkalmazást.

A világ legtöbbet követett Instagram-fiókjai 2022-ben:

  • Instagram
  • Cristiano Ronaldo
  • Kylie Jenner
  • Lionel Messi
  • Selena Gomez
  • Dwayne “The Rock” Johnson
  • Ariana Grande
  • Kim Kardashian

Források:

adespresso.com

backlinko.com

roihacks.hu /

Megosztás

További bejegyzések